f1_ftitle
f1
f5
מחבר/ת:
עם ד"ר שרית בן שמחון פלג, חוקרת במרכז חזן, 27.2.14
f2_ftitle
f2
לכבוש מחדש את ירושליםלממשלה אין יכולת לעמוד מול ועדים חזקים, ובמקום לשפר - המדינה סוגרת או מפריטה, מירב ארלוזורוב, דה מרקר, 23.2.14ועדת גרמן לבחינת המבנה של מערכת הבריאות החליטה השבוע על המלצתה הראשונה: להוציא את הפיקוח על בתי החולים הממשלתיים מידי משרד הבריאות ולהעבירו לידי רשות פיקוח חדשה - רשות הפיקוח על בתי החולים. הצורך להוציא את הפיקוח מידי משרד הבריאות נובע מניגוד העניינים שבו נתון המשרד - הוא גם הבעלים של בתי החולים הממשלתיים וגם המפקח עליהם - מה שהוביל לפיקוח בעייתי במיוחד. נזכיר כי עד כה לא טרח משרד הבריאות לחוקק חוק שיקנה לו סמכויות פיקוח (הוא עדיין פועל מכוח פקודה מנדטורית מ–1940), לא פעל להכנסת דירקטורים או חשבים לבתי החולים, לא פעל לקציבת הכהונה של מנהלי בתי החולים, ואינו מצליח לאכוף את מרותו על המנהלים שפועלים בניגוד להוראותיו. הבעיה היא שמשרד הבריאות אינו לבד. ניגוד העניינים הוא אמנם ייחודי, אבל התרפסות בפני מפוקחים, דלת מסתובבת שבה המפקחים עוברים לעבוד אצל המפוקחים וחוזר חלילה, קרבה והזדהות של המפקח עם המפוקחים, ובאופן כללי מפקחים שפועלים כראש הלובי של המפוקחים שלהם - כל אלה הם תופעות נפוצות בקרב כל משרדי הממשלה. דוגמאות אינן חסרות. קיראו עוד
דיון על המאמר אצל קרן נויבך עם מירב ארלוזורוב וד"ר שרית בן שמחון פלג, חוקרת במרכז חזן במכון ון ליר, 27.2.14
f9
|