הפרטה נכונהמאת: שלמה יצחקי | 10/08/2011
אגף התקציבים באוצר, נציבות שירות המדינה והחשב הכללי מנהלים את המערך הממשלתי בדרך פרטנית, כוחנית, קטנונית ושרירותית. התוצאה
של ערבוב שיטות התכנון, והפיקוח, וההתערבויות השרירותיות בניהול היא שהמשרדים הממשלתיים עובדים במתכונת יותר גרועה מהמתכונת הרוסית בשנות החמישים של המאה קודמת. גם השיטה הסובייטית התאפיינה בתכנון מרכזי כמותי, אבל היה להם רק רודן אחד
שלמה יצחקי הוא פרופ' לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים והסטטיסטיקן הממשלתי בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
בשנים האחרונות סובל המגזר הציבורי מקדחת של הפרטות ומיקור-חוץ. חלק מההפרטות – כגון ההפרטות של הטלפוניה והרדיו - נחשבות להפרטות מוצלחות, מאחר שהציבור זוכה לראות במו עיניו את שיפור השירות. חלקן האחר הוא בעיניי סיבה לבכייה לדורות, כי פירושן הריסת התשתית של המגזר הציבורי והפיכתו לתלוי בזכיינים פרטיים. במקביל להפרטות ישנה מגמה של הגדלת הריכוזיות בשווקים ובממשלה, וביטול סמכויות המנהלים במשרדים הממשלתיים. מגמה זו מגדילה את חוסר היעילות – דבר המשמש להצדקתה של מגמת ההפרטה.